Aloha-Hawaii.reismee.nl

big island

Hahaha soms voel ik me ook zo'n muts. Big island is natuurlijk een groot eiland. We vlogen een paar dagen terug naar Kona en we moesten met onze mooie minivan naar ons huisje rijden. We wisten wel dat ons huisje buiten Kona lag. maar..... op de kaart zag dat er niet zover uit :) Kona is alleen een mega grote stad qua oppervlakte dan, dus dat duurt al meer dan een half uur. captain cook was nog een half uur verder. Ons huisje wat in captain cook zou moeten liggen, lag toch nog iets verder. Eenmaal bij de afslag aangekomen, was het een ontzettend steile weg naar beneden. Bij het huisje was het een nog steilere oprit :) maar gelukkig is Chris inmiddels een ervaren minivan rijder en kwam het busje toch nog de bult op. Van dit huisje verwachtten we het minste, maar wow het huis was gigantisch met alles wat we nodig hebben.

Op big island hebben we zoals gewoonlijk weer veel te veel gedaan. Van volcano parken tot aan snorkeltochten met manta's. Alle hoogte punten hebben we gedaan. waaronder ook de hoogte top van het eiland: de Mauna Kea. Op de top van de vulkaan zagen we de zon onder gaan en keken we naar de sterren. normaal in nederland is het veel te licht en zie je hoogstens een keer 1 van die sterren zoals de kleine of grote beer (weet niet meer welke welke wij kunnen zien) maar hier waren honderden sterren te zien, echt prachtig.

een prachtig ander gezicht was de krater vanKilauea, die we bij zonsondergang konden zien. Ook gingen we snorkel met een surfbordje met lichtjes erin om daarmee de reuze manta's aan te trekken. De manta's waren echt groot en kwamen heel vloeiend door het water aangevlogen.

verder deden we hier nog een snorkeltocht op zoek naar dolfijnen maar vonden we alleen ballonnen :) en bezochten we een zwart en groen strand. erg bijzonder om te zien :)

vandaag vliegen we alweer naar het derde eiland. Kauai, waar we ook 4 nachten zullen verblijven.

Linda

Wat een fantastische foto's en de onderwaterbehuizing is zeker niet voor niks meegenomen! Geniet van eiland 3: Kauai en van elkaar! ????

Linda

??? Was :-*

Sonja

Wat een verhalen nu al! En jullie zijn er nog maar een paar dagen. Heel leuk om vanaf hier een klein beetje mee te beleven. In de regen en de kou die je ons beloofd had.....
Geniet er nog lekker van!

Paul Davina

Zo maak je nog eens wat mee. Super voor jullie. Geniet ervan.

Naima

Dat is het fijne van reizen...ervaringen opdoen en de spontaniteit ; ook van een 'eindje' rijden en dan aan het eind 'het onverwachte'; genieten van alle luxe...
Wacht weer jullie volgend avontuur af op het volgende eiland. Dit nodigt uit naar meer avontuur op Kauai.
Jorieke...knuffel van mij...

Roy

Gaaf!! Heel veel plezier samen!

Kimmie

Echt supergaaf wederom Sil. Blijf genieten. En het is bijna zover. Ieeeh

Karin

Hoi Jorieke en friends! Heel veel plezier nog, wat een geweldige reis maken jullie met elkaar!!

harmke

wat geweldige verhalen en foto ,s een belevenis om met jullie mee te reizen,geniet er nog van.