Aloha-Hawaii.reismee.nl

Bonjour Tahiti

Na zes uurtjes vliegen zijn we dan aangekomen op Tahiti en ons tweede gedeelte van de reis. We kregen nog een prachtig overzicht van alle Hawaiiaanse eilanden (behalve Kauai) tijdens het opstijgen en na een laatste groet aan Mauna Loa en Mauna Kea (de vulkaanbergen op Big Island) vlogen we een paar uur lang over zee, zee en nog meer zee. Totdat we in het donker in de verte vaag wat lampjes zagen van de verschillende eilanden op Frans Polynesie. Toen we uitstapten was het meteen een stukje vochtiger dan Hawaii, maar nog steeds heerlijk warm mmm.

Franc de eigenaar van het appartementje in Papeete (de hoofdstad van Tahiti) waar we twee nachten verblijven kwam ons ophalen, helaas kon hij alleen maar Fran(c)s. Dus dat was eventjes wennen en met veel moeite lukte het wel om de meest belangrijke dingen te begrijpen. 1 voordeel we hebben hier weer normale ''nederlandse'' stekkers en 230volt.

Vanmorgen werden we wakker in een zonovergoten Papeete, met kraaiende hanen en straathonden die keffend over de straten van de hoofdstad hier lopen. Maar wel met een prachtige groene berg in de achtergrond. Dus we zijn ook heel benieuwd morgen hoe ons huisje op het water op Bora Bora bevalt, ik denk dat het echt schitterend moet zijn.

Als we er tenminste komen.... Want onze Franc vertelde gisteren dat, tja Frans Polynesie zou natuurlijk niet Frans zijn, als er niet gestaakt werd. En ja hoor het schijnt dat de afgelopen 3 weken er heel veel vluchten niet doorgingen omdat het grondpersoneel van Air Tahiti dachten dat ze misschien hun baan kwijt zouden raken en dus alles hier maar in de soep lieten lopen. Inmiddels is er als het goed is een akkoord tussen Air Tahiti, de vakbonden en de regering gesloten dus met een beetje geluk zitten we morgen op Bora Bora.

Oja, deze reisblog heb ik (Chris) voor mijn rekening genomen, kan Sil eventjes een keertje relaxen :). Liefs van ons Au Revoir

Tycho

Heel leuk weer om te lezen! Heel veel plezier nog!

jorieke

jammer jammer, dat jullie ons naar 3 weken hawaii naar huis stuurden :-)
maar nu kan ik toch van de laatste 3 weken beetje mee genieten via de blog!
Ik wens jullie heel heel veel plezier de laatste 3 weken!
kus en knuffel!!!

sil

hahaha jo zo te zien heb je niet veel gemist. we hebben net de weersvoorspellingen bekeken. regen, regen, onweer nog meer regen en windstoten :D ben benieuwd hoe slecht het gaat worden :)

Bob

Leuk dat jij een keer hebtg geschreven Chris! Hopelijk gaat alles goed met de vluchten.

Laat het verder genieten beginnen!

Groetjes

Irma

Hey Chris. Mooi verhaal. Leuk geschreven ook.
Ik hoop dat jullie het mooi krijgen op Bora Bora. Heb daar al zoveel mooie over gehoord en gezien (plaatjes????).
Ben benieuwd naar jullie mooie plaatjes ????
Veel reis en relax plezier verder ????