Aloha-Hawaii.reismee.nl

the road to Hana

allereerst, sorry maar schijnbaar krijgt niet iedereen een mailtje als er iets nieuws online staat, dus hopelijk nu wel.

Deze 2 dagen hebben we doorgebracht in Hana. een klein dorpje aan de oostkust van Maui. De weg erna toe is een prachtige weg vol haarspeldbochten en prachtige uitzichten. Maar vooral veel watervallen. De een nog mooier en groter dan de andere.

Terwijl we in Hana verbleven hebben we een Black sand beach en een Red sand beach bezocht. Erg gaaf om te zien. Ook hebben we de pipiway trail bewandeld. Een wandeling door een regenwoud/bamboe bos met op het einde een mega hoge waterval.

Jorieke moest nog een bezoekje brengen aan de dokter voor een kleine infectie, een supergrappige ervaring zo in een ander land. De beste man was een aardige man, die vertelde dat hij een grote tuin vol fruit had. Hij nodigde ons uit om wat fruit uit zijn tuin op te halen,want het leven hier is nogal duur. Voor de mensen die net ons denken, dit is de pineapple state, dus een ananas moet niet al te duur hier zijn..... een ananas kost hier... jawel, 6 dollar. oplichters. dus wij naar de beste man's huis. Hij vertelde ons dat er niemand zou zijn. Mooi niet, want hij had ook nog 2 kinderen. Gelukkig vonden zij het juist leuk om ons rond te leiden over de voetbalvelden grote tuin van hen vol fruitbomen. We konden zoveel meenemen als we wilden, maar omdat we maar 1 avondje bleven hebben we het bescheiden gehouden :) we kwamen eigenlijk voor een pineapple. maar wist hoe zo'n ding groeit? De top van de ananas snij je eraf en zet je in aarde. Hieruit groeit een nieuw plantje, waarop een stengeltje zit met 1 ananas. In de tuin was op dat moment maar 1 ananas gegroeid en die was zo schattig dat we die niet wilden meenemen van hen. ipv daarvan heeft Jorieke kokosnoten uit de boom geslagen, hebben lychees en bananen meegekregen, ook Guave's en andere dingetjes hebben we meegekregen. echt een hele leuke ervaring.

Vandaag gaan we weer terug naar Kahului, om verder te vliegen naar Big Island.

Naima

Wat mooi om de gastvrijheid op zo'n spontane manier te mogen proeven. Denk dat Jorieke na het slaan van die kokosnoten en het benutten hiervan, snel op kracht is gekomen! Op naar jullie volgende adventure....

Gerard Davina

Het zal Jorieke weer eens niet zijn, die weer eens echt uit haar bol kan gaan. Waarschijnlijk geen kokosnoot meer over in de tuin van de dokter. En logisch dat het fruit daar duur is, wanneer de toeristen de tuinen leeg roven. Geniet verder en ik kijk uit naar de volgende foto's en verhalen. Als reislustig type, ben ik wel een beetje jaloers.

Colette

Klinkt leuk allemaal, die avonturen tot nu toe en wat een gastvrije mensen om jullie zo hun tuin te laten plukken met wat jullie maar wilden. Inmiddels gelang op big island dus op weg naar nieuwe ervaringen.... Veel plezier allemaal.

Linda t.H.

Woooow wat een gave foto's!! Wat lijkt het er mij heerlijk????????????????. Stiekempies wel tikkeltje jalous hoor????. Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet er lekker van. Zo te zien doen jullie dat ook zekers????????. Nog een hele fijne tijd!! Grtz lin

Linda t.H.

Haha de ????? Waren smiles e.d. maar die kent ie blijkbaar niet :) :) :)

Irma

Leuk hoor. Nog maar net weg en nu al zoveel gezien en meegemaakt. Geniet er lekker van een leert en beetje op Jorieke met haar medische toestanden. Maarja het levert dan wel weer leuke verhalen en gratis fruit hifi.
Have fun together!

mechteld

Wat een prachtige foto's!! Geniet met volle teugen hoor!!