Aloha-Hawaii.reismee.nl

De eerste dagen van Maui

Na een hele lange dag vliegen (ik vond het zelf wel meevallen, maar ik was dan ook de enige die nog een beetje heeft geslapen) kwamen we om 9 uur ’s avonds lokale tijd aan. Het was donker maar het weer was echt heerlijk. Iedereen was doodmoe dus we zijn gelijk gaan slapen.

De volgende dag zijn we naar wat verschillende stranden hier in de buurt van Kihei gereden, waaronder een zwart strand. Natuurlijk waren we al zo stom om sommige plekken net niet helemaal goed in te smeren waardoor er wat rode neusjes en verbrandde voeten het aandenken aan deze dag waren. De onderwaterbehuizing is ook voor het eerst uitgetest. Volgens Jorieke kunnen we zo bij national geographic werken met dat ding. Helaas zijn de foto’s nog niet zo mooi als bij NG maar voor een eerste probeersel viel het zeker niet tegen. Eigenlijk was het de bedoeling om na het avondeten gelijk even een stukje te typen, maar we waren allemaal zo moe dat het er niet van kwam.

Mede ook, omdat we vandaag onze eerste excursie gingen doen. S’morgens om half 3 gingen onze wekkers alweer af. In het donker reden we naar het hoogste punt van Maui, naar de top van Haleakala. Een vulkaan die meer dan 3 km hoog is. Hier stonden we met 6 graden in onze warmste kleding (met toch wel redelijke koude vingers J ) te wachten voor een prachtig moment. De bergtop waar we op stonden kwam boven de wolken de uit en om 5.42 uur was hetgene zichtbaar waarvoor we kwamen. De zon kwam op. Het was 1 van de mooiste uitzichten van ons allemaal.

Morgenochtend gaat de wekker alweer vroeg. We gaan met alle bagage naar het oosten van dit eiland rijden, naar Hana om onderweg een aantal watervallen te bezoeken.